SUMARI

  1. Aprovats els models de Comunicació, Declaració informativa i autoliquidació de l’Impost mínim global.
  2. I.S. – El TEAC confirma que les aportacions de socis que excedeixin el seu percentatge de participació tindran la consideració d’ingrés a efectes de l’Impost sobre Societats.
  3. El TEAC, seguint el criteri del Tribunal Suprem, estableix en unificació de criteri que les dietes tenen naturalesa extrasalarial i són plenament embargables, perquè no es consideren sou.
  4. IRPF – Es pot considerar inversió, a efectes d’una possible deducció fiscal, la cancel·lació del préstec hipotecari amb les quantitats derivades de la venda de l’habitatge habitual.
  5. El Tribunal Suprem reitera la seva doctrina sobre la inqüestionabilitat dels certificats de residència fiscal expedits per l’autoritat competent d’un estat contractant a efectes d’aplicar el conveni per evitar la doble imposició.
  6. Transposició a Espanya dels nous criteris de mida empresarial a efectes d’informativa corporativa.
  7. Hisenda intensificarà el control dels pagaments per Bizum i targeta a partir de 2026.
  8. IVA – Les retribucions d’un administrador únic que desenvolupa funcions de direcció general i que està inscrit al RETA no estan subjectes a IVA.

Comparteix:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Articles relacionats

×
×

Carretó