You are currently viewing Intel·ligència Artificial (IA) amb Argenta Patrimonios

Intel·ligència Artificial (IA) amb Argenta Patrimonios

Avui en dia, està sorgint una nova i poderosa tecnologia digital: la Intel·ligència Artificial (IA).

Les onades anteriors de digitalització han proporcionat banda ampla ubiqua, accés a Internet per a milers de milions de persones a tot el món, connectivitat mòbil i Internet de les coses (IOT) que ha obert la porta a una gran quantitat de dades i informació. Ara, en crear un diàleg en temps real entre persones, coses i informació, estem entrant en una era “hiperconnectada” on la IA es pot aplicar en situacions de negocis reals i quotidianes.

El món mai tornarà a ser el mateix. En molts casos, des del reconeixement de l’escriptura fins a passar els exàmens de matemàtiques, la IA ja ha demostrat ser més precisa que els experts humans. No obstant això, això no vol dir que els humans serem reemplaçats per màquines. Amb màquines capaces d’abordar tasques cada vegada més mundanes, els treballadors podran enfocar-se en àrees que generin i afegeixin més valor.

La combinació d’aplicacions d’IA i de negocis ajudarà a les empreses a reinventar els seus processos de negocis i els seus models de negocis, però aquestes iniciatives s’han d’elevar a un nivell més estratègic. El 75% de les empreses veuen la Intel·ligència Artificial com una base per a la millora de processos o l’automatització. La IA ja està en ús en el 50% de les empreses que hem fet la consulta, i creiem que aquesta xifra augmentarà a 70% d’aquí a dos o tres anys.

Camps d’aplicació IA – Transformació de la indústria
En el món dels negocis, la IA està transformant moltes indústries. Amb la seva capacitat per identificar patrons i detectar anomalies en muntanyes d’informació digital, està afegint una nova dimensió i, un cop capacitat, és incansable en el processament de moltes tasques estàndard. Per posar un exemple, en afegir IA als serveis d’atenció al client i centres de trucades, el personal s’allibera de realitzar tasques monòtones i de baix nivell, i està capacitat per a enfocar-se en abordar problemes tècnics més complexos/sol·licituds complicades, o brindar una millor experiència al client/millor atenció al client.

Resum Sectorial
Utilitats – Optimització de xarxes de detecció de ciberatacs – Transport – Acte-conducció d’intel·ligència de trànsit – Logística – Enviament de vehicles – Finançament – Compromís amb el consumidor – Regulació i seguretat – Fabricació – Control de qualitat de predicció de fallada d’equips – Salut – Ajuda per al diagnòstic – Ajuda per al descobriment de fàrmacs – Vendes – Anàlisi de flux de clients – Previsió de demanda – Sector públic – Monitorització de Serveis pels ciutadans.

Nosaltres, com a Assessors Financers i Patrimonials valorem dos factors principals dins del procés per valorar la inversió:

• El primer factor, relaciona el nombre de patents d’Intel·ligència Artificial atorgades a una companyia amb el nombre total de patents que té. L’objectiu d’aquesta mètrica és identificar les empreses que estan aconseguint que la seva despesa en investigació es tradueixi en creació de nous sistemes i productes.

• El segon factor, mesura la contribució a la Intel·ligència Artificial d’una empresa, on es compten el nombre de patents atorgades i relacionant-lo amb el total de patents concedides a diferents empreses en l’univers de referència. Aquesta segona mesura determina la importància de la contribució d’una empresa al desenvolupament d’aquesta nova tecnologia.

Els beneficis potencials de la Intel·ligència Artificial ja estan provocant que molts la qualifiquen com la propera Revolució Industrial, i el seu avanç està ja suposant lògicament una gran disrupció per a molts models de negoci. Com a inversors, la nostra missió és analitzar el potencial d’aquesta disrupció, identificant aquelles companyies que es beneficien, desenvolupen i creixen de manera sostenible gràcies a la Intel·ligència Artificial.

L’únic inconvenient que té de moment la inversió en aquest camp, és que hi ha poques apostes pures. Les principals companyies d’Intel·ligència Artificial són companyies tecnològiques com Amazon, Google, Facebook, IBM o Intel, és a dir, empreses que operen en altres sectors i que tenen en la Intel·ligència Artificial una petita part del seu negoci. D’altra banda, aquesta NVIDIA, que es diferencia en ser una companyia de semiconductors, considerada més pura en aquest sentit, la valoració en borsa s’ha revaloritzat més d’un 600% des de principis de 2016. També està, d’altra banda, Micron Technology una altra empresa de fabricació de semiconductors que en el mateix període s’ha revaloritzat més d’un 300%. També hi ha altres noms forts menys coneguts com Keyence (sensors) o Intuitive Surgical (ISRG), de robòtica en el sector sanitari.

Fons i ETFs d’Intel·ligència Artificial
Malgrat tot, i encara que la majoria d’ells estan bastant correlacionats amb el sector tecnològic en general, comencen ja a existir vehicles d’inversió especialitzats en aquesta temàtica tant en fons com en ETFs. Amb un univers d’inversió en plena expansió com és aquest, tan sols és qüestió de temps que comencem a veure més fons d’aquest tipus.