You are currently viewing Novetats en l’IRNR – Llei de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal

Representants
Es limita l’obligació de nomenar representant abans de la finalització del termini de declaració de la renda obtinguda a Espanya, exclusivament a aquells contribuents per l’IRNR que no siguin residents en un altre Estat membre de la Unió Europea.

En el cas d’Estats que formin part de l’Espai Econòmic Europeu però que no siguin membres de la Unió Europea, no serà necessari nomenar representant quan hi hagi normativa sobre assistència mútua en matèria d’intercanvi d’informació tributària i de recaptació en els termes que preveu la Llei General Tributària.

En el cas de persones residents o entitats en règim d’atribució de rendes constituïdes en un altre Estat membre de la Unió Europea, actuaran davant l’Administració Tributària per mitjà de les persones que en tinguin la representació d’acord amb les normes de representació legal i voluntària establertes en la Llei General tributària.

Establiments Permanents-Determinació de la base imposable
Amb efectes per als períodes impositius que s’iniciïn a partir de l’1 de gener de 2021, es determina que s’integrarà en la base imposable de l’Impost la diferència entre el valor de mercat i el valor comptable dels elements que estiguin afectes a un establiment permanent situat en el territori espanyol que trasllada la seva activitat a l’estranger.

L’anterior regulació establia que només havien d’integrar les plusvàlues generades amb motiu del trasllat d’elements afectes a un EP a Espanya que cessa la seva activitat i les d’elements afectes a un EP que es traslladen a l’estranger.

La resta de les modificacions introduïdes en l’impost de sortida per als establiments permanents, són les mateixes que per a l’Impost sobre Societats.

Període impositiu i meritació
Amb efectes per als períodes impositius que s’iniciïn a partir de l’1 de gener de 2021, s’afegeix com a nou supòsit de conclusió del període impositiu quan l’EP traslladi la seva activitat a l’estranger.