You are currently viewing Projecte de Llei de foment de l’ecosistema d’empreses emergents: Novetats a l’IS

El Projecte de Llei de foment de l’ecosistema de les empreses emergents estableix les següents mesures de tributació per als contribuents de l’IS i de l’IRNR que obtinguin rendes mitjançant establiment permanent situat al territori espanyol, que compleixin els requisits per tenir la condició d’empresa emergent:

Tipus de gravamen de les empreses emergents
Aquests contribuents tributaran en el primer període impositiu en què, tenint la condició d’empresa emergent, la base imposable resulti positiva i en els tres següents, sempre que mantinguin la condició esmentada, al tipus del 15% en els termes establerts a l’article 29.1 de la Llei de l’IS.

Ajornament de la tributació d’una empresa emergent
Els contribuents esmentats de l’IS i de l’IRNR amb establiment permanent a Espanya podran sol·licitar a l’Administració Tributària de l’Estat en el moment de la presentació de l’autoliquidació, l’ajornament del pagament del deute tributari corresponent als dos primers períodes impositius en què la base imposable de l’Impost sigui positiva.

L’Administració Tributària de l’Estat concedirà l’ajornament, amb dispensa de garanties, per un període de 12 i 6 mesos, respectivament, des de la finalització del termini d’ingrés en període voluntari del deute tributari corresponent als períodes impositius esmentats.

Per gaudir d’aquest benefici, caldrà que el sol·licitant estigui al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries a la data de la sol·licitud d’ajornament i, a més, que l’autoliquidació es presenti dins el termini establert.

No es podrà ajornar, segons el procediment descrit, l’ingrés d’autoliquidacions complementàries. L’ingrés del deute tributari ajornat s’efectuarà en el termini d’1 mes des de l’endemà del venciment de cadascun dels terminis assenyalats, sense que tingui lloc la meritació d’interessos de demora.

Pagaments fraccionats
Els contribuents que tinguin la condició d’empresa emergent no tindran l’obligació d’efectuar els pagaments fraccionats regulats a l’article 40 de la Llei de l’IS i 23.1 de la Llei de l’IRNR, respectivament, a compte de la liquidació corresponent al període impositiu immediat posterior, sempre que s’hi mantingui la condició d’empresa emergent.

Final d’aplicació dels beneficis i les especialitats de la Llei
Els beneficis d’empresa emergent i els seus inversors no seran aplicables o deixaran aplicar-se els beneficis previstos quan passi algun dels supòsits següents:

• Deixin de complir-se els requisits perquè l’empresa sigui considerada com a empresa emergent i en particular, al final dels cinc o set anys des de la creació de l’empresa emergent.

• S’extingeixi l’empresa abans d’aquest terme.

• Sigui adquirida per una altra empresa que no tingui la condició d’empresa emergent.

• El volum anual de negoci de l’empresa supera el valor de cinc milions d’€.

• Realitzi una activitat que generin un dany significatiu al medi ambient.

• Els socis o administradors de l’empresa emergent hagin estat condemnats per sentència ferma per delictes societaris, financers i contra la Hisenda Pública, de blanqueig de capitals, malversació de cabals públics o delictes urbanístics entre d’altres.