You are currently viewing S’aproven beneficis fiscals per al sector agrari en resposta a la sequera

S’aproven beneficis fiscals per al sector agrari en resposta a la sequera

El BOE de 12 de maig de 2023 publica el Reial decret llei 4/2023, d’11 de maig, pel qual s’adopten mesures urgents en matèria agrària i d’aigües en resposta a la sequera i a l’agreujament de les condicions del sector primari derivat del conflicte bèl·lic a Ucraïna i de les condicions climatològiques, així com de promoció de l’ús del transport públic col·lectiu terrestre per part dels joves i prevenció de riscos laborals en episodis de temperatures elevades.

Les mesures de naturalesa tributària introduïdes per aquest Reial decret llei i que han entrat en vigor el dia 13 de maig de 2023 són les següents:

• Impost sobre Béns Immobles: S’hi incorpora una exempció de les quotes de l’impost per als béns de naturalesa rústica a favor dels béns immobles que siguin propietat dels titulars d’explotacions agrícoles o ramaderes, i que estiguin afectes al desenvolupament d’aquestes explotacions.
  • Impost sobre Societats: S’introdueix una exempció per la qual no s’integren a la base imposable de l’impost les rendes positives que derivin de la percepció d’ajuts de la PAC, en particular dels ajuts als règims a favor del clima i del medi ambient (anomenats «ecorregimens»), equiparant així el tractament atorgat a aquests ajuts amb l’aplicat a l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques.
  • ITPyAJD: S’introdueix una exempció per a les Societats de Garantia Recíproca per la formalització dels contractes d’aval amb la Societat Anònima Estatal de Caució Agrària S.M.E., per existir actualment un cost duplicat per aplicar aquest tribut en els dos contractes que se subscriuen, el de préstec i d’aval.