You are currently viewing Últimes mesures tributàries adoptades

Últimes mesures tributàries adoptades

S’ha publicat al BOE el Reial decret llei 34/2020, de mesures urgents de suport a la solvència empresarial i al sector energètic, i en matèria tributària, en el qual s’introdueixen algunes mesures tributàries que, fonamentalment, afecten a l’Impost sobre el Valor Afegit i a l’Impost sobre Societats.

IMPOST SOBRE EL VALOR AFEGIT
Des de l’1 de novembre fins al 30 d’abril de 2021 determinats productes sanitaris tributen al 0% d’IVA
Es prorroga fins el 30 d’abril de 2021 el tipus del 0% d’IVA aplicable als lliuraments de béns, importacions i AIB de màscares i altres productes sanitaris quan els destinataris siguin entitats de dret públic, clíniques, o centres hospitalaris o entitats privades de caràcter social exemptes de l’impost en els termes que estableix l’article 20 de la LIVA. Aquestes operacions s’hauran de documentar en factura com a operacions exemptes.

Els béns als quals resulta l’aplicació aquest tipus del 0%, són els que figuren en l’Annex del RD-l.

Aquesta mesura s’adopta amb efectes 1 de novembre de 2020, per tant, s’haurà de procedir a la rectificació de l’IVA que s’hagués repercutit o satisfet amb anterioritat a la seva entrada en vigor.

Es rebaixa l’IVA de les mascaretes al 4%
Es rebaixa, fins al 31 de desembre de 2021, el tipus impositiu d’IVA aplicable als lliuraments, importacions i AIB de màscares quirúrgiques d’un sol ús, que passarà del 21% al 4%. Aquesta mesura s’aplica a partir del 19 de novembre de 2020.

IMPOST SOBRE TRANSMISSIONS PATRIMONIALS ONEROSES I ACTES JURÍDICS DOCUMENTATS
Formalització en escriptura pública de l’extensió dels terminis de venciment i carència. S’estableix l’exempció de la quota gradual de documents notarials de la modalitat d’actes jurídics documentats de l’Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, en cas d’escriptures en les que s’elevi a públic els ajornaments que preveu la norma quan hi hagi garantia real inscriptible.