Aprovada una nova deducció de fins a 340 euros a l’IRPF

Aprovada una nova deducció de fins a 340 euros a l'IRPF Bou Associats

Com ja s’havia anunciat, a finals de juliol es va aprovar una nova deducció a l’IRPF la finalitat del qual és evitar la pujada de l’impost per a aquells contribuents que cobrin el Salari Mínim Interprofessional (SMI).

Com recordaran, l’SMI per al 2025 es va fixar en 16.576 euros anuals, cosa que representa una pujada del 4,41% respecte al 2024, és a dir, uns 700 euros en còmput anual.

Aquesta pujada de l’SMI no va anar acompanyada, com en altres ocasions, de la corresponent modificació a la normativa de l’IRPF per deixar-ho exempt de tributació. És a dir, no es va modificar el límit per quedar exclosos de retenció, el qual continua fixat a 15. 876 euros (import de l’SMI per al 2024), cosa que ha provocat que part d’aquesta pujada salarial tributi a l’IRPF.

D’aquesta manera, s’aprova aquesta nova deducció per obtenció de rendiments del treball, que serà aplicable amb efectes des de l’1 de gener de 2025 a contribuents amb rendiments íntegres del treball derivats de la prestació efectiva de serveis corresponents a una relació laboral o estatutària inferiors a 18.276 euros anuals, sempre que no tinguin rendes diferents d’aquestes, excloses les exemptes, superiors a 6.500 euros.

La quantia de la deducció és la següent:

  • Quan els rendiments íntegres del treball esmentats siguin iguals o inferiors a 16.576 euros anuals: 340 euros anuals.
  • Quan els rendiments íntegres del treball esmentats estiguin compresos entre 16.576 euros anuals i 18.276 euros anuals: 340 euros menys el resultat de multiplicar per 0,2 la diferència entre els rendiments íntegres del treball i 16.576 euros anuals.

Addicionalment s’estableix un límit que consisteix que aquesta deducció no podrà excedir la part de la suma de les quotes íntegres estatal i autonòmica que proporcionalment correspongui als rendiments nets del treball derivats de la prestació efectiva de serveis corresponents a una relació laboral o estatutària computats per a la determinació de les bases liquidables.

El seu import resta de la quota líquida total de l’impost, una vegada practicada la deducció per doble imposició internacional.

Comparteix:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Articles relacionats

×
×

Carretó