You are currently viewing He de declarar al Model 347 una subvenció rebuda de l’Administració? Com?

He de declarar al Model 347 una subvenció rebuda de l’Administració? Com?

La resposta es . D’acord amb l’article 33.1 del RD 1065/2007, de 27 de juliol, que aprova el Reglament General dels procediments de gestió i inspecció, s’haurà de relacionar a la declaració anual totes aquelles persones o entitats, sigui quina sigui la seva naturalesa o caràcter, amb els que hagin efectuat operacions que en conjunt per a cadascuna de les persones o entitats esmentades hagin superat la xifra de 3.005,06€ durant l’any natural corresponent.

A efectes del que disposa el paràgraf anterior, tenen la consideració d’operacions tant els lliuraments de béns i prestacions de serveis com les adquisicions dels mateixos. En ambdós casos, s’hi inclouran les operacions típiques i habituals, les ocasionals, les operacions immobiliàries i les subvencions, auxilis o ajuts no reintegrables que puguin atorgar. Alhora, la consulta vinculant de la DGT V0695-14 respon en relació a l’obligació d’incloure el cobrament de les subvencions rebudes de les Administracions Públiques.

Alhora, estableix que a l’efecte de determinar si se supera o no l’import de 3.005,06€ en l’any natural, estableix (com ja reflecteix l’article 35.4 del RD 1065/2007, de 27 de juliol) que:

(…) Les subvencions, auxilis o ajudes que concedeixin els obligats tributaris a què fa referència el paràgraf segon de l’article 31.2, s’entenen satisfets el dia en què s’expedeixi la corresponent ordre de pagament. Si no hi ha ordre de pagament s’entenen satisfetes quan s’efectuï el pagament (…).

També la consulta vinculant de la DGT V1340-09 assenyala que es consignaran tant les subvencions, auxilis o ajudes no reintegrables concedides com les rebudes.

NOTA: No obstant això, emfatitzar novament que no hauran de presentar la declaració anual per operacions amb terceres persones (Model 347 de l’AEAT) els obligats tributaris que no hagin realitzat operacions que en conjunt, respecte d’una altra persona o entitat, hagin superat la xifra de 3.005,06€ durant l’any natural corresponent o de 300,51€ durant el mateix període, quan, en aquest darrer supòsit, facin la funció de cobrament per compte de tercers d’honoraris professionals o de drets derivats de la propietat intel·lectual, industrial o d’autor o altres per compte dels seus socis, associats o col·legiats (Article 32 del RD 1065/2007).