You are currently viewing Nul·litat de la clàusula sòl en préstecs hipotecaris signats per empresaris i professionals

El passat dia 11 de març del 2020, el Tribunal Suprem va dictar la sentència 812/2020, la qual suposa un important avenç en la possibilitat de reclamar la nul·litat de les clàusules sòl en els contractes de préstecs hipotecaris signats per empresaris o professionals amb les entitats bancàries. Fins ara, aquesta reclamació sols havia prosperat en consumidors.

El contingut de la sentència es fonamenta en el fet que la normativa de la Llei de les Condicions Generals de la Contractació també són aplicables als contractes signats per empresaris i professionals, i per tant, es podrà examinar si les clàusules a què aquests s’han adherit, s’han incorporat degudament al contracte respectant els principis de transparència (article 5 de la citada llei) i la de la possibilitat de coneixement del contingut en el moment de formalitzar el contracte (article 7).

En el cas sobre el qual es pronuncia el Tribunal Suprem, aquest incideix en què malgrat que la redacció era clara, el banc va incomplir el deure d’informar i de donar a conèixer el contingut de la clàusula, en incomplir l’Ordre EHA 2899/2011, de 28 d’octubre, que regula els deures d’informació davant els usuaris.

Per tant, hi ha un camí nou que pot fer viable les reclamacions per demanar la nul·litat de la clàusula sòl aplicades a les empreses, per fer-ho és important veure la redacció de la clàusula i si l’entitat va informar degudament del seu contingut.